راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

نوردر لابراتوار

نور
خارج شدن الکترون از مدار داخلی به مدار خارجی نیاز به انرژی دارد که حاصل رفت و برگشت الکترون یک واحد انرژی خارج میشود که بسیار کوچک است که بنام PHOTN  یا QUANTOME میگوید
حرکت این فتون بصورت نوسانی یا موجی میباشد که به الکترو مغناطیس معروف است
اگر الکترو مغناطیس از مبدا اتم باشد نور تامرئی است
با آنکه الکترو مغناطیس دارای ماهیت مشابه ولی اثرات فزیکی و شیمیایی آنان تناسب با طول موج نان فرق میکند و به این ترتیب از 0/000000001 mm تا چند کیلو متر است کوتاهترین آن اشعه گاما وبلند ترین آنها امواج رادیویی است
در این میان نور مرعی قسمت بسیار بسیار کوچک ازاین اشعه را شامل میشود اگر این نور را از کوتاهترین سمت به بلند ترین طول موج تقسیم بندی کنیم عبارتند از :
گاما X  ماورا بنفش نور مرعی مادون قرمز امواج رادویی
امواج    :  gama – X  - Laser – Red Belwo
روی امولسیون اثردارد
واحد اندازه گیری:
ANGESTROM که معادل 1,100000mm میباشد
نور مرعی:
یک دسته از اشعه که طول موج 400- 700 A  باشد
فرکانس(برحسب تریلیون برثانیه)           طول موج                  رنگ
480                                                  6600                      R
511                                                  6400                   R
540                                               5800                    Y
580                                               5300                     G
630                                              4800                     B
710                                              4400                     VIOLET
با این ترتیب مشاهده میشود که در این طبقه بندی  پرتوهای با طول موج بین 4000 تا 4300 انگسترم که در مرز نور بنفش هستند و امواج با زول موج بالاتر از 6700 آ که در انتهای نور قرمز قرار دارد خیلی ضعیف دیده میشود لازم به یاد اوری است که امواج ماوراء بنفش نور خورشید طول موج بین 2900 تا 3990 آ دارد و مادون قرمز ان بین 7600 تا 100000 دارد
طیف نور
نور خورشید در مقابل منشور به رنگاهای V-B-G-Y-R و در بین نور قرمز تیره وقرمز روشن به یک دیگر متصل نیست که علت انرا وجود گازهای فلزی در اطراف نور خورشید میدانند که باعث جذب این بخش از نور مرئی میشود
جدول FRAUNGHOFER
نوار A      قرمز تیره                نوار E     سبز
نوار B      قرمز روشن              نوار F    ابی خالص
نوار C      نارنجی                    نوار G   ابی بنقش
نوار D     زرد خالص               نوار H    بنفش
تغیییرات در ترکیب نور خورشید
الف :
موقعیت جوی گرد وغبار معلق در فضا مقداری زیاد از پرتوهای بنفش ابی سبز رامیوقف میسازد و این پدیده در روزهائیکه هوا غبار الود ازاست میتوان تجربه کرد
واگر از دور به نمای شهر مشاهده شود بعلت توقف با طول موج کوتا مثل ابی و بنفش پرتوهای قرمز وزرد بهتر عبور کرده و چراغها از دور زرد دیده میشود وهرچه تراکم بیشتر باشد چارغها قرمز تر دیده میشود
برعکس در کنار دریا یا نقاط مرتفع که بعلت وزش باد وجریانها جوی هوا دارای گردوغبار کمتری است رنگها ابی تر دیده میشود وانتشار اشعه بنفش فراوانتر است
ب:
بالابودن ارتفاع نور خورشید از افق هنگام طلوع خورشید یا شامگاه چون اشعه خورشید از خلال قشر ضخیم از اتمسفر عبور میکند علاوه بر ضخامت هوا مقداری زیادی از بخار ودود در ان وجود دارد رنگهای بنفش وابی تا حدود زیادی در هوا متوقف میشود  و رنگ به طیف قرمز دیده میشود به این جهت خورشید در این موقع به رنگ قرمز ونارنجی دیده میشود
وظهر که قشر نازک هوا بین خورشید و شخص ناظر قرار دارد رنگ نزدیک به ابی دیده میشود
KELVIN
درجه حرارت رنگ که از فرمول زیر بدست میاید  T+273= K
MIRD
سنجش طیف رنگ است        1000000/K=M
هرموقع از رنگ صحبت میشود درمقایسه با جسم سیاه میباشد که درجه حرارتش انقدر بالا رفته است که رنگ مشابه ندارد
LUMEN
مقدار نوری که از یک واحد شمع رشنای از فاصله یک متری به سطحی معادل یک مترمربع بتابد وتناسب با ازدیاد فاصله ازشدت ان کاسته میشود
STILB
اگر سطحی به اندازه یک سانتیمترمربع در مقابل نوری یک شمع قرار گیرد درخشندگی ان یک STILB نور را دریافت کرده است I=I/S
مثلا اگر نوری با شدت 1200 lux به سطحی با خاصیت انعکاسی برابر 5% برخورد کند نتیجه برابر است 1200*5%=60  s
LUX
نور یک واحد شمع الکتریکی از یک متری به سطحی معادل یک مترمربع درمدت یک ثانیه بتابد که لوکس بر ثانیه است
انتشار
نور در خط مستقیم حرکت میکند تا زمانی که به جسم حاجبی بر خورد نکند و در فضا حدود 300000 کیلومتر در ثانه حرکت میکند ودر اب حدود 200 هزار کیتومتر در ثانیه میرسد
انعکاس
هنکام که نور به جسم صیقلی برخورد کند منعکس میشود و کاملا در مسیر دیگری حرکت میکند
انعکاس شیشه ای
نور اگر در جسم مثل سطح جیوه برخورد کندو مقداری از ان انعکاس میشود
انکسار نور
هنگامی که نور از محیط شفاف وارد محیط شفاف دیگری میشود که جرم سنکین تری دارد مثل هوا وشیشه سرعت ان کاهش میابد اگر این شعاع کاملا عمود برسطح جسم شفاف بیابد در مسیر ان تغییرپیدا نمیشود
واگر تغییر پیدا شود به ان انکسار گویند
جذب نور
نور هنگامی که از محیط شفاف سنگین عبور میکند مقداری ازان جذب میشود واز شدت ان کاسته میشود
رنگ مکمل:
انچه ازنور سیفید توسط اجسام جذب شود بنام رنگ مکمل نامیده میشود.
اصولا از این جهت به انها مکمل میگوید که اگر انهابه رنگ های اصلی اجسام ترکیب کنید رنگ را ازمیان برده و رنگ سفید دیده میشود
خواص امو لسیون ها
امولسیون ها بوسیله چند عامل از یک دیگر ازهم جدا میشود
1: نحوه حساسیت به رنگ ها
2: کنتراست
3:نوع دانه بندی
4:قدرت تفکیک
سرعت
حساسیت امولسیون نسبت به مقدارنور معین که از یک امولسیون نسبت به امولسیون دیگر فرق می کند و خصوصا نحوه اثر دارو تاثیر خیلی زیادی دارد عموما امولسیون های عکاسی حساسیت 40 برابر سوژه دارد و بعضی از امولسیون های مخصوص کپیه برداری حساسیت زیادی دارد
حد اکثر کنتراست
کلیه نقره نور دیده شده وظهور شود که اگر مرحله ظهور ادامه یابد علائم Fug پیدا میشود
کنتراست
نواحی بسیار روشن وتیره را کنتراست گویند
دانه بندی و قدرت تفکیکی
وجود دانه های نقره در ژلاتین نمایانگراین است که تصویر عکاسی شکل میگیرد
وهر چه دانه ها بزرگتر باشد امولسیون حساستر است
و برای تفکیک کردن از یک خط باریک برای چاپ و بررسی توسط ذره بین برسی شود
 HALO D IRRADIATIN
ماده امولسیون نسبتا شفاف است و نور که در ان میتابد قسمت کمی از این نور بلورهای نقره اطراف را متاثر میسازد و این حالت زمانی رخ میدهد که نوری شدیدی دریافت کرده باشد
اگر خیلی شدید باشد به ان HALO REFLEXION میگویند که در این شرایط نور زاویه 41 درجه دارد
حساسیت رنگ
رنگ نور   برمور نقره  چشم
ماورا بنفش  40   اصلا
بنفش ابی  60   1
ابی – سبز  15   4 
سبز    5   7
زرد   4   10
نارنجی   2.5   8
قرمز   1   6
عوامل موثر در ظهور
Ph: در ظهور رل مهم را ایفا میکند
غلظت:
ترکیب دارو با اب که در کنتراست رابطه اصلی را دارد
درخه حرارت:
که اگردرجه زیاد باشد باعث فوگ شیمیائی میشود
تقویت :
نباید زیاد یا کم باشد
هم خوردن دارو:
باعث یک نواختی درجه حرارت و اثر روی امولسیون
GAMA
GAMA=Log conterast/Logconterastsubject
اگر کنتراست سوژه با کنتراست تصویر یکی باشد در این صورت گاما متعادل است ولی معمولا کنتراست تصویر کمتر از سوژه است
موارد مهم در گاما:
میزان توانائی امولسیون
کنتراست سوژه
نوع داروی ظهور
سانیستومتری:
مطالعات کمی مشخات مواد حساس عکاسی که تحت تاثیر نور معین قرار گرفته است که نتیجه روی یک منحنی نمایش داده میشود میزان دانیسته برروی محور عمودی ومیزان نور دادن راروی محور افقی برحسب لگاریتم نمایش میدهند
انواع کاغذ
انهای که از برمور استفاده میشود و500 تا 1000 برابر از نگا تیو کمتر است
انهای که از کلرو برمورنقره استفاده میشود از برمور 3 تا 4 برابر بهتر است
انهای که از کلرو استفاده میشود 30 برابر کمتر از برمور است و این کاغذ کنتراست میباشد
جنس کاغذ
از خمیر سلولوز است که در ان مواد رزینی بعنوان چسپ بکار رفته است و برای این که زمینه کاملا سفید شود در زیر قشر امولسیون لایه نازکی از سولفات باریم مایلده شده است
که اسطلاحا Baritage کویند و برای درخشندگی بهتر باید این ماده چندین بار تحت فشار قرار داد در برخی از موارد ازماده به نام Azurants Optiques که یک ماده از نوع فلوئوروسنت است استفاده میشود
LAMBERT,S LAW
طبقات مختلف ماده حساس ضخامت های متفاوت داشته ونور را متناسب باتصاعد هندسی از خود عبور میدهد ومیزان عبورنوراز هرقسمت بستگی باتراکم دانه های نقره ان دارد
این تناسب لگاریتمی که بین قسمت های مختلف نوردیده ماده حساس وجود دارد بنام دانسیته است که بمعنی دیگر همان سیاه شدن قسمت های مختلف ماده حساس است
شفافیت= نورگذرنده / نور تابیده شده
کدورت = 1/شفافیت
DANISETE
تناسب لگاریتمی کدورت
و یک ارزش نوری است که تناسب با توده نقره در قشرماده حساس دارد
D = M.P
M = توده نقره
P = یک عدد ثابت است که بستگی به نوع ماده حساس دارد ( شکل دانه نقره – ضخامت – قشر حساس – میزان بخش یکنواخت دانه های ژلاتین)
FOG
هرنوع دانیسته که تناسب با نوردادن ماده حساس پیدا نشودویا با ان ارتباط نداشته باشد
FINAL GAMA
نقطه که تمام نقره منتطقه ان نور دیده شده و ژلاتین بوسیله ظهور احیاء گردیده و کنتراست نهائی به حد اکثر برسد
ACID ROSALIQUE
این اسید روی کاغذ یا فیلم زیر قشرژلاتین مالیده میشود وکارش این است که انعکاس برگشت نوررا میگیرد تا حالت هاله ایجاد نگردد که به رنگ های مختلف  است مثلا FUJI  به رنگ ابی میباشد
HURTER & DRIFFIELD( H&D)
که لگو نور دانیسته را مشخص میسازد که متشکل از سه قسمت تشکیل شده است
پاشنه – خط مستقیم – شانه
کنتراست و گاما
اختلاف روشنائی و تاریکی سوژه را کنتراست کویند
بهترین حالت نسبت تصویر ان است که کنتراست سوژه با تصویر یکی باشد که این عمل بستکی کامل با ماده امولسیون و ظهور دارد
GRADIENT
در واقع به قسمت مستقیم منحنی اطلاق میکنیم نمایانگر تناسب لگاریتم دانیسته تصویر نسبت
به لگاریتم نوردادن است
G=D2-D1/LOG2-LOG1
LOG نشانه مقدار نور
اگر D1 &D2 کمتر از LOG 1&2 باشد تصویر از سوژه کمتر است
بناء اگر گرادیان کمتر از عدد 1 باشد کنتراست تصویر کمتر از سوژه و اگر بالا تر ار 1 باشد کنتراست تصویر بیشتر از سوژه است
گاما:
میزان کنتراست هنگامیکه تصویر در ناحیه مستقیم منحنی مورد مطالعه قرار میگیرد ودر خارج از حدود این خط یعنی پاشنه وشانه گرادیان دچار نوسان میشود وباشرایط ظهورتاثیر دارد
حد نهائی گاما:
با تنظیم مدت ظهور میتوان تا حدی معینی گاما را تغییر داد و با افزایش ظهور فوگ بوجود امده و گاما شروع به کاهش میکند
گاما بسته:
اولین بخش از مرحله بالا امدن خط به طرف پاشنه مشخصه کنتراست متوسط کاغذ است که گامای بسته مینامند و باعلامت – نشان میدهند وبامقایسه ان باگامای عادی باید انرا با خط وسط مورد مطالعه قرار داد
ACTINISME
درجه تاثیر نور برروی مواد حساس عکاسی را Actinisme گویند
باید توجه داشت که Actinesme نور همواره تناسب با شد ت نورنسبت وتفاوتهای بسیاربین پرتوهای نوری دارد
نکته
رنگ زرد مایل به سبز بیشترین تاثیرروی اعصاب شبکیه چشم دارد و در نور نسبا کم چشم رنگ سبز و نارنجی را بهتر میبیند
بینائی در منطقه نور قرمز متوسط و در منطقه ابی خیلی کم است
چشم در شریط تساوی رنگ های اخیر را تیره می بیند
در نور کم چشم حساسیت نشان داده و سبز متمایل به ابی بهتر خواهد دید
CONERAST OR GAMA PAPER
تناسب بین کلیشه وتصویر چاپ شده
Print * Gam Papre
ترکیب نور
با ترکیب سه رنگ نور سفید بدست می اید که عبارتندد از
ابی متمایل به بنفش
سبز متمایل به زرد
قرمز متمایل به نارنجی
که به اختصار به RGB نامیده میشود
که رنگ های اصلی است
و سه رنگ دیگر وجود دارد که هرکدام ترکیب ازدورنگ اصلی است
B+G=C - B+R= M  -  R+G=Y
از سه رنگ اصلی که نور سفید تشکتل شود ترکیب جمعی گویند
از ترکیب رنگ اصلی با مکمل ان نور سفید بوجود می اید مثلا R+C
از تفریق نور سفید یکی از رنگ ها نور مکمل ان بدست می اید که به این عمل تفریقی گویند
به رنگ های YMC تفریقی گویند چون حاصل ان کاهش یک رنگ اصلی از نور سفید است
Fesuo lojy Eye
Photo Optic= دید رنگها و در نور شدید باشد
Scot Opitc= دید سیاه سفید و در نور کم امکان دارد
نور با طول موج 5050 حد اکثر تاثیر scot دارد
نور با طول موج 5500 دارای حداکثر تاثیر photo optic است
کور رنگی
مردان ژن x یک و از 50 نفر یک نفر کوررنگی دارد
زنان ژن x دو عدد دارد از 2500 نفر یک نفر کوررنگی دارد
پایدارماندن اثر رنگی
سلول های مخروطی بیش از هر رنگی به رنگ قرمز حساسیت دارند به این جهت رنگ قرمز درنور زیاد سریعا درک می شود و در نور ضیف شدیدا گاهش پیدا می کند
در نتیجه رنگ قرمز نسبت به رنگ سبز وابی چشم را سریعا خسته می کند
کنتراست همزمان
دید دو نفطه رنگی در مجاورت هم دیگردر شرایط متفاوت تغییر میکند
مثلا
زرد و قرمز درروی زمینه تیره خیلی نمایان تر از زمینه روشن است ودر روی رنگهای سبز وابی معکوس است
یک لکه سفید در زمینه زرد به رنگ ابی دیده میشود و در زمینه قرمز سبز ودرزمینه سبز صورتی به نظر میاید
صفات مشخصه رنگها
Ton & Hue
میزان یا درجه حسی است که توسط پرتوها با طول موج معین وخاص ایجاد میشود
Intersity
عبارت از کلیه پرتوها که رنگ را میسازد که با کم و زیاد شدن شدت مطلقا در ton تغییر پیدا نمشود
Saturation
نور مشخص که مربوط به منطقه خاصی باشدوبانور سفید ترکیب نشده باشدو هرچه اختلات کمترباشد اصطلاحا رنگ را اشباع شده ترمیدانند و رنگ اشباع شده کمتردیده میشود
سیستم کولومتری
از سیستم xyz که توسط شورای بین امللی روشنائی در سال 1937 پیشنهاد شد گفته شده که تمام رنگها از سنتز RGB به نسبت های معین بدست میاید ولی این رنگها هیچگاه اشباع نشده اند
بناء حد اکثر طول موج B(Z)=4358a و G(Y)=5641a  و  R(X)= 6000a
و رابطه زیر بدست میاید:
X=x/x+y+z & Y=Y/X+Y+Z & Z=Z/X+Y+Z
طرز ایجاد رنگ
در شرایط فزیکی هالوژنورهای نقره مثل کلرونقره برومورنقره وید ورنقره در شریط که در معرض تاثیر نور باطول موج های معینی قرار گیرد میتواند مجددا تقره را ازاد میسازد واین عمل به کمک داروهای احیاء کننده سریعتر انجام میشود ولی در مورد رنگی این نکته لازم است که تصویر بدست امده از برومور نقره بد ست نماید معمولا هالوئید نقره نور بنفش وابی وبا طول موج کوتاهتر حساسیت دارد ونورهای دیگر حساسیت ندارد مگر اینکه مواد حساس کننده به ان اضافه شود در این صورت به تمام رنگ ها حساس میشود
نکیه
تمام امولسیون به نور B&V حساسیت زیاد دارد
بهترین نتیجه را در محیط ph  10.5 و 11.5 میتوان بدست اورد
و یرکیبات رنگ ساز از ماده بنام  Paraphenylen- Diamine میباشد
کوپلور
مواد که طبقات حساس رنگی را میسازد
در طبقه قرمز الفا فنتول
درطبقه سبز فنیل متیل پیرازولون
در طبقه ابی اسیتل استانیلید میباشد
بطور خلاصه میتوان گفت که
ظاهرکننده ها دی اتیل پارافنیل دیامین
کوپلور فنیل متیل پیرازولون
برومور نقره
نقره فلزی
اسید برومیدریک
رنگ ازومتی نیک که رنگ ماژنتا را دارد
نکته
Azurage Optique  ماده است که رنگ سفید را تقویت میکند وعمل لن جذب اشعه ماورا بنفش است که تحت تاثیر اشعه ابی متمایل به بنفش تغییر رنگ داده و به رنگ ابی متمایل به سبز در میاید که این ماده به نام
سیتوپال (گایگی) اووی تکس  RPS RS ( سیبا) لوکوفور RS  ( ساندوز) بلانگوفورBP BBU BUP  میباشد
ساختمان دانسیتومتر:
این دستگاه به کمک دستگاه فتو الکتریک با سه نور RGB دانسیتومیری میشود تکامل ساختمانی این دستگاه بنحوی باشد که بتواند حد اکثر دانیسته را در هر طبقه ایجاد نماید
معادله گلد برگ:
گلد برگ میگوید که گامای تصویر با گامای سوژه برابر یک باشد  گامای تصویر * گامای سوژه = 1
علت بوجود امدن دومینانت در سطح خاکستری:
در روی یک جدول با زاویه 90 درجه با علامت های aob که oa2=B ,oa1=G, oa=R باشد منحنی oa&oa2 مساوی و oa1 بایستی بالاتر از انها باشد و این تعادل اگر بهم بخورد باعث میشود که یک دومینانت ماژنتا در مناطق خاکستری تیره بوجود اید
شریط بدست اوردن رنگهای صحیح
باید از میحط خاکستری استفاده شود توجه شود که نور سبز نسبت به دو نور دیگرباید بیشترباشد تا تعادل رنگ ها روی خاکستری بوجود اید
حد اکثر حاسیت نگاتیو معمولا در مناطق4500 ابی 5300 سبز 6300 قرمز است و حد اکثر خذب در طبقه زرد ماژنتا سیان دربین 4400 و 5400 و6600 است و ممکن است تا 6800 خذب شود و امولسیون باید این شرایط را داشته باشد
ظهور رنگی همزمان که باید ظهور سیاه سفید انجام شود رنگ دانه ها نیز باید درهر طبقه ظاهر شود و ماده ظاهر کننده این ترکیب بنام دی اتیل پارافنیلین دیامین است ورنگ دانه ها عبارتند از نفتول( سیان ) پیرازولون (ماژنتا) ستومتسینک (زرد) است که بطور خلاصه میتوان گفت
داروی ظهور + کوپلور= رنگ خاص هر طبقه
نحوه اثر دارو:
تاحدی پیچیده است و میتوان گفت که در چند مرحله انجام میشود ابتدائی ترین مرحله ظهور اصلی سیاه و سفید است که مربوط به اکیسداسیون دانه های برمورنقره است که در نتیجه فعل انفعالات فیزیکی – شیمیائی  دانه های برمورنقره ضمن ترکیبات با پارافنیل دیامین بشکل کینون ایمین در میاید که خود یک ترکیب فعال است ودر فرمول ان دو اتصال دوبل در دو سمت هسته وجود دارد.
و این درست در لحظه است که تصویر نقره ای ظاهر شده است
در مرحله دوم این ترکیب کینون ایمین  با کوپلور هر طبقه ترکیب میشود تا طی مراحلی یک رنگ غیر قابل حل را ایجاد کند مقدار کینون ایمین دقیقا متناسب با ظهور دانه های نقره است به همین دلیل رنگهای که در مجاورت هر دانه نقره بوجود میاید تناسب مستقیم با احیای نقره دارد ولی نکته بسیار مهم این است که ترکیب کینون ایمین باید تنها بر کوپلور های اطراف دانه های نقره احیا شده تاثیر بگذارد و رود منطق مجاور بی تاثیر باشد .
این یک پدیده مهم وعمومی است که در ترکیبات ظهور رنگی بهمین ترتیب عمل میکند .
ترکیبات اصلی این این کار دی اتیل پارافنیلی دیامین است و کداک از ترکیب CD3 استفاده میکند و این ماده خیلی سمی میباشد
روش تصیح در سیستم جمعی
این روش دو نوع میباشد :
1: برای حذف Dominat نوررااز خلال فیلتر همرنگ عبور میدهند ودر این حالت دانیسته نیز اثر میکند
2: نور را از خلال دو فیلتر دیگر عبور میدهند
فرمول :
تصور کنید نور صحیح از نظر دانیسته برابر باشد با:
4sR + 3sG + 5sR = 12
در این صورت اگر بخواهیم نور را با فیلتر سبز 2s زیاد کنیم از زمان نور دادن دو فیلتر دیگر کم کرد
نور دادن با دو فیلتر R+B=9  و از زمان دو فیلتر دو نهم کم شود
B=5*2/9=10/9=1.1
R=4*2/9=8/9=0.9
در این صورت این گونه عمل میکند
R— 4-0.9=3.1
G— 3+2=5
B – 5-1.1=4.9
3.1+5+4.9=12
قانون تبادل (Schwartzchild)
اثر فتوشیمیک نور بر روی امولسیون های عکاسی بستگی به روشنائی دارد که ان به فرمول شدت * زمان (i*t)است
براساس این پدیده هرگاه تغییرات قابل توجهی در اندازه عکس داده شود
ازدیات نور دادن به عکس با دو وسیله قابل جبران است که یکی زمان و دیگری شدت نور است افزایش زمان اگر از حد معین بگذرد تغییرات کلی در تصویر ایجاد میشود چون با زیاد کردن زمان حساسیت امولسیون کاهش میابد وهر چه زمان طولانیتر شود حساسیت کمتر میشود واین تغییر باعث عدم تعادل در رنگها میشود .
بدین جهت بهتر است تا حد امکان زمان نور ثابت باشد و شدت نور زیاد شود تا در ابعاد مختلف تغییر ایجاد نشود 
معایب ظهور:
زیاد ظهور / ناکافی / کهنه / عدم تقویت / در جه حرارت بیش از حد
Y=صورتی سبز فام
BF=FOG
در خشندگی و درجه اشباع رنگ بستگی به CD
BF نقره را سریع از سطح سه لایه برمیدارد
سطح کاغذ از پلاستیکی بنام RC ( Resine Coated)


با خرابات نشینان زکرامت ملاف
هرسخن وقتی و هر نکته مکانی دارد ح

اگرچه پیش خرمند خاموشی ادب است
وقت مصلحت آن به که در سخن گوشی    

سید وحید حسینی
   
Whid.s956@yahoo.com
09153065187

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد