راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

ادامه بحث Black Balance Adjustment 2

موضوع دارو :

دارو که در واقع آبروی لابراتوار را میخرد و تمام زحمات شما را به بار می نشاند یا نابود می کند خسارت بد ترآن صدمه زندن به دستگاه های لیزر شما است .

قبلا" بحث کردیم که دارو ظهور سه نوع ترکیب دارد که کوپلر های کاغذ را به همان رنگ که است در می آورد .

یک داروی خوب داروی است که سه لایه را بنا به طول موج نور ظهور میسازد اگر داروی در اختیار شما باشد که یک لایه را خوب فعال نسازد چه فاجعه به بار می آید لیزر را پرت میکند رنگ را خراب میکند در نهایت 15 ملیون را رو دست شما میگذارد در این مورد در آینده بحث میکنیم . 

۰۹۱۵۳۰۶۵۱۸۷

موضوع لیزر :

اگر لیزر به دلایل پریده با شد چگونه متوجه شویم ؟

از این طریق عمل کنید :

ابتدا پسورد سرویس را وارد کنید این گونه F را فشار داده وارد Menu  شوید حالا از صفحه کیبرد ابتدا F1 را زده بعد F9  را فشار دهید حالا یک صفحه جلو شما باز میشود حالا پسورد را وارد کنید Enter  را فشار دهید تا مد سرویس فعال شود و کلید های قرمز رنگ ظاهر شود به این آدرس بروید .

Menu\Extension\Maintenance\Various Adjustment\Printer Mechanical Adjustment\ Exposure Position Adjustment\F\ Test Print (Paper Magazine A)\ میتوان از مگزین B  نیز فرمان داد . حالا  تست را بزنید صبر کنید تا تست در بیاید موقع که تست در امد باید وضعیت لیزر را برسی کنید این گونه:

 تست که در می آید یک جدول است که به دوبخش تشکیل شده است که وسط آن عدد صفر سمت راست آن از 1 تا 8 و سمت چپ آن از 1- تا 8- میباشد در انتهای جدول سه جدول دیگر وجود دارد به نام های

BLOCK-D1                                                                                                                                                                                                 BLOCK –C

BLOCK–D2                                                                          

گزینه BLOCK –C یک مستطیل است که یک خط قرمز بالا خط سبز وسط خط زرد پاین وجود دارد که اگر هر سه رنگ به امتداد هم قرار داشته باشد لیزر در حالت نرمال قرار دارد اگر یکی از رنگها از حالت موازی دور بود یعنی که لیزر مسیر خودش را کج کرده است حالا برای رفع این مشکل به جدول بالا نگاه کنید از بین کج شدن لیزر یکی از خانه ها باید مشابه آن باشد آن عدد که با حروف انگلیسی است انتخاب کرده و به جدول که در صفحه همین تست در دستگاه است وارد کنید .

در صفحه که در دستگاه وجود دارد وضعیت های رنگ به نام لاین مشخص شده که دو به دو است در این صفحه اگر ملاحظه کنید در سمت چپ از بالا به پائین :

BLOCK-B مشاهده میکنید که اولی لاین سایان = ماژنتا است که اگر رنگ ماژنتا نسبت به سایان اختلاف دارد باید اصلاح شود .

دومی اختلاف بین زرد = سایان است گه به نام لاین سایان = یلو معروف است .

شما اختلاف را در این جدول بنوسید و تائید کنید حالا با ید نتیجه را برسی کنید دوباره کلید F رابزنید گزینه

Test Print Confirmation ( Paper Magazine A)  بزنید صبر کنید تا تست درآید .

نکته نکته نکته ........

تست که برای مشکل لیزر اول تست زدید در سر تست یک فلش به رنگ سایان است ولی تست دوم که بعد از اصلاح لیزر تست زدید فلش به رنگ ماژنتا است .

اگر لیزر در این حالت اصلاح شد که شد اگر اصلاح نشد از خیر لیزر .... یک لیزر جدید بخرید .

اگر کارت کالیبراتور مشکل داشته باشد چگونه متوجه شویم ؟

دراین صورت اولین مشکل در استپ های شماره 17 به پائین یک مرتبه رنگ عوض میکند نکته مهم این است که این گونه مشکل در شرایط خرابی لیزر دارو بد ستاپ شدن نیز وجود دارد .

احتمال خرابی کارت دستگاه در 3201 به بالا خیلی کم است .

تذکر :

کارت دستگاه 2901 که عموما" در اختیار شما است در قسمت سیاه و سفید دست ن نزنید در مقابل نور مهتابی قرار ندهید با مواد شوینده شسته نشود خش نشود

دانسیتومتر کی خراب میشود؟

زمانی که شما دستگاه را باز کنید چون در داخل آن تعدادی فیلتر وجود دارد که احتمال افتادن آن زیاد است که یا گم میشود یا جابه جا میشود که دستگاه عملا" از بین میرود.

یا اینکه نرم افزار آن به دلیلی خراب میشود که با نصب مجدد نرم افزار برطرف میشود .

یا اینکه ممکن است چشم دستگاه ضعیف شود یا کدر شود .

درصورت که این موارد همه نرمال بود حالا با خاطر آسوده وقلب آرام تست بلک بالانس را میزنیم .

 Menu/ Extension/Setup/Laser Setup/ Paper Specification Registration Setup /F/Black Balance Adjustment

در دستگاه 3201 دو نوع بلک بالانس است اتومات و دستی که اگر مشکل زیاد است اول اتومات را بزنید بعد از OK تست دستی را بزنید بعد بهترین حالت را انتخاب کرده وعدد را به دستگاه وارد کنید .

بعضی از دوستان فرموده بودند که در باره بلک بالانس توضیع بیشتر بدهم :

دوست عزیز این موضوع مانند چراغ قوه است که در دست شما است اگر چراغ قوه را در زاویه 45 درجه قرار دهید نور خوب نیست ولی اگر چراغ قوه را در زاویه 90 درجه قرار دهید از بهترین حالت با نور مناسب و بدون هاله نور دارید بلک بالانس اینگونه عمل میکند اگر نور ام ال وی و لیزر 90 درجه باشد شما عکس عالی بدون نویز طوری که تمام سایه ها بدون مشکل باشد دارید .

09153065187  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد