راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

راه اندازی لابراتوار عکاسی

تعمیرات ِنصب و راه اندازی دستگاه نوریتسو (شماره تماس 09904156605 )

مکمل داروی بلیچ

بنام خدا

در سالهای اخیر با بهران های اقتصادی وکم حوصلگی استادن وکار کشته های لابراتوار مشکلات در عرصه چاپ بوجود آمده است ؛ در حالی که تکنولژی با سرعت حرکت می کند ولی در عرصه چاپ برعکس عمل می کند .

این مشکلات تنها در ایران بوجود آمده است ؛ داروهای که در ایران خریداری می شود از نظر کیفیت از حد استاندارد کمترین رتبه را دارد که در این اواخر قابل دید است .

بطور مثال :

تقویت بلیچ از حد استاندارد خود بیشتر است ولی درجه نقره از یک یا یک ونیم بیشتر نمی شود ولی اگر عکس را در مقابل نور IR قرار دهیم خواهیم دید که نقره روی کاغذ مشهود است ، یا رنگ زرد به رنگ گلی دیده می شود ورنگ ها شاد وتفکیک شده نیست .

این مشکلات باعث می شود که لابراتوارهای بزرگ نتوانند خواسته های همکاران را براورده کند حتی به مرحله ای رسیده اند دیگر اصلا به این مشکلات فکر نکنند چون جوابی ندارند یا بنحوی مشکل تراشی کنند مثل مانیتور شما مشکل دارد و ......

دستگاه های امروزی به چهار بخش تقسیم بندی می شود .

1.       دستگاهای LCD مثل دستگا های چینی که تصویر روی LCD نمایش داده می شود وباکمک لنز روی کاغذ عکاسی چاپ می شود

2.       دستگا های LMVA مثل 2901 – 2701 – 2711

3.       دستگاه های لیزر مثل 3201 – Lps24 Pro

4.       دستگاه های LED مثل درست

کار کرد این دستگاه ها یکی است ولی عمل تست گیری و عمل انتباق منهنی های نهادین روی هم فرق می کند ؛ ما وارد این بحث ها نمی شویم فقط محض اطلاع است .

داروبنا به تحقیق که انجام شده است این مشکلات را دارد .

1.       داروی ظهور ماده ای بنام CD3  که ترکیب اصلی داروی ظهور رنگی است وتنها شرکت کداک این ترکیب را درست کرده و در اختیار شرکت های دارو سازی قرار می دهد .

این تر کیب داروهای موجود در ایران نصف می باشد ؛ که باعث شده رزین های رنگی نتواند خوب احیا شود ، این مشکل را با بلابردن تقویت دارو تا حدی می توان برطرف کرد .

2.       بلیچ داروی که باعث ثابت شدن عکس و ایجاد رنگ در عکس می شود وتمام مشکلات را این دارو بوجود می آورد ؛ چون اگر نقره برداشته نشود ، لایه های رنگی در منهنی نهادین روی هم قرار نگیرد باعث این می شود که دنسیتومتر درست نتواند عمل تفکیک رنگ را انجام دهد وخطا های بوجود آورد که رنگ را خراب کند یا دستگاه را این به شانس لابراتوار بستگی دارد .

مشکلات که داروی ها ایجاد می کند:

CD دولوپر :

باعث کم رنگ شدن عکس ، اشکال در رنک آبی ، باعث پرکار شدن دستگاه می شود .

BF بلیچ فیکس:

ایجاد لایه خاکستری روی عکس ، چرک بودن رنگ زرد ، وجود سیاهی در رنک قرمز ، رنگ های اضافی در عکس های سیاه سفید ، کنتراست نبودن عکس ، فد بودن خطوط راست ، هاله در اطراف رنگ ها ، وجود رنگ های مثل قرمز وسبز در اطراف نقطه سیاه ، بهم ریختن بلک بالانس .

این مشکلات در دستگا های بدین صورت بروز می کند

LCD :

باعث می شود که به مرور رنگ ها بهم خورده و LCD  با ایجاد اکسپوز زیاد سوخته یا یک رنگ قدرت خود را از دست دهد.

LMVA:

ایجاد کنتراست بصورت یک مر تبه ، پریدن استپ های آخر ، ایجاد ناهماهنگی در فیلتر هاکه باعث می شود یک عکس بصورت تعداد چاپ شود اختلاف رنگی داشته باشد، احتمال ارور های یونیفرماتی ، اور کسپوز ، پرش نور در حالت 45 درجه .

لیزر:

مشکلات لیزر بابت دارو زیاد است وصدمات زیادی از نظر اقتصادی بوجود می آورد. برای فهم بهتر کمی از فیزیولژی لیزر بحث می کنیم.

AOM:

یا آمپلی فایر (تقویت کننده نور)

کارش این است که ولتاژ لازم را برای LED لیزر تعیین کند تا نور لازم پردازش پیدا کرده و برای اکسپوز مناسب آماده باشد ؛ این کار مهم بعهده دستگاه دیگری بنام دنسیتو متر است که داده های آنالوگ را دریافت کرده وبه داده های دیجیتال تبدیل کند ؛ داده های آنالوگ تست کاغذ است ؛ تست زمانی که زیر چشم دنستو متر قرار گرفت سه نور بطور مجزا بازاویه  45درجه روی تست تابیده می شود  وبازاویه 90 درجه باسنسور حساس به نور وارد حافظه دنسیتی شده تا اطلاعات بصورت 0و1 وارد دستگاه شود ؛ حالا داده های اولیه خیلی مهم است که وارد دستگاه می شود اگر این اطلاعات ناقص یا قابل قبول نباشد دستگاه چاپ سردرگم شده واین سردرگمی باعث از کار افتادن بخشی از دستگاه می شود ؛ دستگاه ابتدا نور های بیسیک را روی کاغذ اکسپوز می کند در این بخش کار دستگاه به اتمام می رسد ؛ حالا کاغذ وارد دارو شده تا برای مراحل بعدی اماده شود ؛ چون کاغذ رنگی دارای سه لایه می باشد ، ابتدا در داروی ظهور نقره احیا شده وعکس سیاه سفید است در مرحله بعد با وجود بالا بودن PH رنگ دانه ها فعال می شود مرحله بعد که بلیچ است باید با فعل وانفعال های شیمیائی رنگ ها را تثبیت کند لایه های رنگی را باهم انطباق سازد منهنی نهادین را بطور استاندارد در آورد .اگر در این شرایط دارو کار خودش را درست انجام ندهد ؛ امکان وجود نقره داخل کاغذ لایه خاکستری بوجود می اورد که این لایه باعث می شود سنسور دنسیتی به خطا رنگ ها را تصیح کند وداده ها را به دستگاه چاپ مخابره کرده ودستگاه داده ها را اعمال کند اگر داده ها از نظر پردازش طوری باشد که باعث نوسانات زیاد به سخت افزار ها اعمال کند در این شرایط ممکن است AOM از کار افتد .

عمل کرد AOM بدین صورت است :

اگر نتیجه تست طوری باشد که رنگ غالب آبی باشد ؛ نرم افزار به AOM های قرمز وسبز دستور می دهد که سیگنال بیشتری ارسال کنند تا LED قرمز وسبز نور بیشتری را پرتاب کند در این رنگ آبی از دور خارج شده وتست بعدی این مشکل را ندارد.

حال اگر داده ها با منطق ریاضی درست نباشد وسیگنال بیش از حد ارسال شود باعث پریدن AOM یا LED می شود.

Durst

اگر دارو درست کارخودش را انجام ندهد ودنسیتی داده ها را درست ارسال نکند مشکلات زیر اعمال می شود ؛

خط گیری درست انجام نمی شود ، نوشته ها به رنگ های سبز ، زرد ، سایان در می اید ؛ که خود این مشکلات باعث اتلاف وقت ناراضی بودن مشتری و ... بوجود می اورد .

ما این مشکلات را خود داشته ایم وبرای رفع آن راه های زیادی رفتیم تا اینکه مکمل داروی بلیچ را پیدا کردیم این دارو بصورت دو لیتری بوده و برای آولین بار در تانک مادر 50 سی سی در هر لیتر اضافه کنید و در تانک تقویت در هر لیتر 15 سی سی بریزید .

قابل ذکر است که استفاده از مکمل باید با دقت انجام شود اگر از حد زیاد استفاده شود احتمال کنتراست روی عکس است واگر کمتر از حد استفاده شود بی اثر است پس دارو را با دقت از این دارو استفاد کنید برای راحتی کار می توانید هر زمان که تانک تقویت خالی شد دارو را آماده کرده واز مکمل استفاده کنید وخیال تان راحت است که تمام دارو از تانک تقویت خارج شده است و در هر 5 بار استفاده از مکمل در تانک تقویت یک بار را بدون مکمل استفاده کنید .

گفتنی است که این دارو با تمامی تر کیبات بلیچ سازگاری دارد وبدون استرس می توان استفاده کرد . وباید اعترف کرد که درجه نقره با استفاده از مکمل در داخل سریرز حدود نیم تا یک درجه بالا می رود که خود به نفع لابراتوار می باشد .

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 19:05

سلام جناب حسنی مدتی هست عکسهام بی رنگ و کال در میاد و سفیدی کاغذم به شیری رنگ میزنه . البته داروی سی پک استفاده میکنم ممنو میشم راهنمایی بفرمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد